Thursday, May 10, 2012

Is hayatinda muzakere ederken

inc.com da okudugum ve begendigim bir yaziyi turkcelestirip sizinle paylasmak istedim. Burada siralanan oneriler daha ziyade herhangi bir urun veya servis satin alinmasi sirasindaki pazarlik sureci icin uygundur. Soyle ki;

Hicbir zaman masa nin hangi tarafinda oturursaniz oturun fiyat veya zaman araligi vermeyin. Kesin degerler yerine 'araliginda'  dedidiginiz takdirde karsinizdaki tecrubeli satin alma yetkilisi sizden araligin asagi tarafindaki fiyat uzerinden pazarlik etmeye baslayacaktir, veya satistici urun ve hizmeti sunmak icin daha cok zaman istemek icin kullanacaktir.

Anlasmaya yakin oldugumuzu dusunuyorum. Bu dediginiz takdirde karsi tarafa detaylar uzerinde anlasmak niyetinde oldugunuzu ve bir sonraki asamaya bir an once gecmek istediginizi belli etmis oluyorsunuz. Karsi taraf bu durumda sizin mevcut sartlari kabul ettiginizi dusunurek anlasma veya kontratin diger kisimlarina gecmek icin baski kuracaktir. Eger gercekten uzerinizde bir zaman baskiniz yoksa , karsi tarafin bu cumleyi sarf etmesi icin cabalamalisiniz.

Aklinizdaki rakami soylemek. Alici ve satici dan hangisi rakami daha once soylerse, pazarligin bu rakam etrafinda gececegi aciktir. Eger butceniz belli ise veya pazarlik payi ile dip fiyatinizi biliyorsaniz neden once fiyati veren siz olmuyorsunuz.

Nihai karar alici ben degilim. Sirket sahibi veya girisimci siz de olsaniz her zaman icin nihai cevabi vermeden once gizemli ortaginiz veya danismaninizdan alacaginiz fikir size ek en az bir gun kazandiracaktir. Kimbilir gecen bu zaman karsi tarafi baska bir teklifle gelmeye bile zorlayacaktir.

Bunu aslinda soylemeye gerek yok ama karsi tarafin sizi asla sinirlendirmesine izin vermemelisiniz, tecrubeli muzakereciler isittikleri ne olursa olsun bunu kisisel olarak algilamadan ve cevap verme istegi hissetmeden, derin bir nefesten sonra konuya kaldiklari yerden devam ederler.

Share :

Experienced IT professional in Telecom BSS and CRM domain. Currently investigating type of cloud computing services and their pratices in service providers. Likes writing articles about his area of expertize. Contact Me

0 comments :

Post a Comment